VIS

Maksimalna dubina 32m
Minimalna dubina 18m
Dužina 58m
Širina 9m

VIS-Jugoslavenski mornarički brod, izgrađen 1953. u pulskom brodogradilištu Uljanik, Najveća dubina 32 m, Najmanja dubina 18 m duljine = 58 m, širina = 9 m i težina 660 tona. Namjerno je potopljen u svibnju 2016., brod je imao dva stroja od tisuću konjskih snaga.


Giuseppe Dezza

Maksimalna dubina 37m
Minimalna dubina 32m
Dužina 40m (pramac), 25m (krma)
Širina 7,5m

Talijanski minolovac izgrađen je 1913., a potopljen 1944. godine. Do 1929. nosio je ime ‘Pilade Bronzetti’. Potopio ga je engleski avion koji ga je uočio za vrijeme redovnog izviđačkog leta. Torpedo je brod prepolovilo te se pramac i krma nalaze međusobno udaljeni oko 50 m. Roniocima je najatraktivniji krmeni dio. Giuseppe Dezza leži na morskom dnu u pravilnom položaju s dobro vidljivim krmenim topom i vojnom opremom sačuvanom i zaustavljenom u izgubljenom vremenu.


Baron Gautsch

Maksimalna dubina 39m
Minimalna dubina 28m
Dužina 89m
Širina 11,5m

Austrijski putnički brod, izgrađen 1908., potonuo je naletjevši na minu 1914. godine. Prevozio je članove obitelji austrijskih oficira na ruti Boka Kotorska – Mali Lošinj – Trst. U želji da skrati vrijeme putovanja brod je pokušao proći kroz minsko polje 9 NM izvan Rovinja jer je tom rutom, navodno neposredno prije njega, prošao i jedan trgovački brod. Lijevim bokom, oko sredine broda, brod je dodirnuo jednu minu i u vrlo kratkom roku potonuo. 
Ronjenje je moguće samo preko ronilačkih centara koji posjeduju posebno odobrenje Ministarstva kulture Republike Hrvatske, ulazak u brod je dozvoljen samo kroz prve dvije palube iz sigurnosnih razloga.


Remorker

Maksimalna dubina 37m
Minimalna dubina 35m
Dužina 15m
Širina 3,5m

Brod tegljač potopljen 60-tih godina prošlog stoljeća bio je namijenjen za pomaganje u manevriranju većih brodova u lukama. Zbog relativno male veličine nije moguć ulazak u olupinu već se ronjenje odvija isključivo oko nje. Najveću atrakciju predstavljaju ribe koje nastanjuju ovu malu, ali zbog bogatstva ribljeg fonda, vrlo zanimljivu olupinu pogodnu za ronioce koji su tek savladali tehnike ronjenja na olupinama ili većim dubinama.


Hans Schmidt

Maksimalna dubina 43m
Minimalna dubina 35m
Dužina 99m
Širina 11,5m

Ova je olupina dugo nazivana Istra jer se pravo ime broda nije znalo. Izgrađen je 1920. godine u Nizozemskoj (pod imenom Albireo), a ime nosi prema imenu svog posljednjeg vlasnika iz Njemačke. Ovaj teretni parobrod prepolovljen je uslijed eksplozije nailaskom na podvodnu protubrodsku minu, 23.01.1943. godine, a na posljednjoj je plovidbi prevozio naoružanje i streljivo.Brodska olupina na morskome dnu postoji u dva dijela i to kao pramac dužine 10 metara te nakon 10-ak metara nalazi se ostali dio olupine. Pravu zanimljivost i povijesni značaj olupini daje poseban tip sidra koji se ne proizvodi već više od 100 godina.


John Gilmoure

Maksimalna dubina 44m
Minimalna dubina 36m
Dužina 50m
Širina 8m

Ovaj trgovački parobrod nepoznatog imena, tijekom svoje povijesti više je puta mijenjao svoje vlasnike i zastave pa se ne može sa sigurnošću utvrditi njegov posljednji naziv. Smatra se jednim od prvih brodova koji je potonuo na istarskom području početkom I. svjetskog rata.
Podaci govore da je izgrađen u engleskom brodogradilištu i opremljen motorima J. Gilmore, po čemu je i dobio naziv. Moguć je ulazak u samu olupinu koja je dobro očuvana.


Flamingo

Maksimalna dubina 45m
Minimalna dubina 42m
Dužina 22m
Širina 4,8m

Talijanski brod Flamingo bio je, prije samog potonuća, naoružan s dva pramčana torpeda. Izgrađen davne 1889., potopljen je 1914. godine naletjevši na vlastitu minu. Kapetan J. O. Krieg uspio je poslati svjetlosni signal za pomoć i spustiti čamac za spašavanje. Zbog jake bure i velikih valova uskoro je i čamac za spašavanje bio uništen tako da se posada morala boriti s morem i nevremenom. Danas se Flamingo nalazi u tišinu morske dubine, a njegovi su vjerni posjetioci, uz ronioce, mnoštvo riba i rakova.


Varese

Maksimalna dubina 42m
Minimalna dubina 33m
Dužina 60m
Širina 9m

Talijanski trgovački parobrod Varese potonuo je 1915. godine dok je prevozio teret iz Trsta za Tunis. Zbog velikog nevremena koje je vladalo u to vrijeme na sjevernom Jadranu, kapetan je odlučio skloniti se u pulsku luku. Vozeći ka pulskoj luci naišao je na minu koja mu je raznijela pramac i brod je potonuo na mjestu na kojem se i danas nalazi. 
Za vrijeme ronjenja može se ulaziti u olupinu, koja je dosta široka i sigurna po cijeloj svojoj dužini.


Submarine 82

Maksimalna dubina 38m
Minimalna dubina 35m
Dužina 26m
Širina 4m

Krajem II. svjetskog rata, na otvorenom moru ispred pulskog kupališta Stoja, potopljena je jedna od sedam njemačkih podmornica koje su sami potopili neposredno prije završetka rata. Podmornica nije kompletna, nađen je samo njen krmeni dio koji je otvoren, a na samoj podmornici još su vidljivi ostaci vojnog materijala i otvori za zrak. Zbog blizine obale moguće je ronjenje i po otežanim vremenskim uvjetima.


Draga

Maksimalna dubina 37m
Minimalna dubina 34m
Dužina 25m
Širina 6m

Draga je bio radni brod za vađenje pijeska s morskog dna. Potonuo je šezdesetih godina prošlog stoljeća zbog preopterećenja i lošeg vremena nakon čega je uslijedilo pucanje pramčanog dijela i prodora vode. Ova brodska olupina izuzetno je bogata ribom. Od stalnih stanovnika olupine tu su najčešće ugori, škarpine, hlapovi, rakovice i morske mačke. Oko olupine može se naći i dosta morskog biljnog i životinjskog svijeta.

Menu